Hungerelden av Eriksson och Axlander-Sundquist

Hungerelden tar vid där Kråkflickan slutade, och lämnar en spänning kvar som jag hoppas på att få läsa upplösningen på snarast möjligt i Pythians anvisningar.

Jag skriver inte så mycket mer än att det här definitivt är bästa deckardebuten, eller pyskologisk spänning/thriller, som kommit ut i svensk litteratur på länge. Eriksson och Axlander-Sundquist och Kristina Ohlsson som jag tidigare lovordat slår många av dussindeckarförfattarinorna med hästlängder (även om jag gärna läser dessa också…).

Detta inlägg publicerades i Okategoriserade och märktes . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hungerelden av Eriksson och Axlander-Sundquist

  1. Åsa skriver:

    Jag har laddat ner Kråkflickan och Hungerelden, ska försöka lyssna på dom i sommar!

  2. Lena T skriver:

    Du menar Kristina Ohlsson eller…? Annars har jag missat en ny författare =)

Lämna en kommentar